HEDDA LYFTER OCH GADDAR

Marklyft

Kategori: Träning

God morgon alla pigga och glada!

Snuvan sitter i men jag är på benen iallafall, så det blev allt ett träningpass igår ändå.

Körde långsamma marklyft bl. annat på 60kg som jag tänkte ladda upp här för att demonstrera lite.
Utöver det blev det knäböj med 3ct, dvs ett stopp på drygt 3 kortare sekunder i botten innan man går upp plus lite bänkpress med soft touch.

Anledningen varför jag tränar på detta viset är för att förbereda mig inför maxning i en stor övning,helgen som följer. Jag kör med sk "handikapp" varje övning för att vänja mig vid att det tar stopp, typ. Så enligt mitt schema som jag har nu så blir det maxning i knäböj på lördag. Men då ska jag hålla mig frisk också..

 

 
Väldigt bra för styrkan! och träningsvärken;)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: